Criptarea lui Vista …


Am folosit cu succes criptarea oferita de Windows Vista Professional (EFS – Ecrypted File System).
E simplu, alegi un folder sau un fișier, dai click dreapta->Proprietăți->General->Complex și bifezi Criptare conținut pentru a securiza datele.
Fișierele cu pricina devin verzi și gata.
Toate bune și frumoase.
––
Cică nimeni nu mai poate să citească fișierele cu pricina decât dacă este în posesia certificatului cu care au fost criptate datele (de fapt e vorba de criptarea cheii de criptare, dar nu vreau să intru în tehnicisme).
––
Dar …
––
La momentul criptării (sau un pic mai încolo) ești anunțat că trebuie să faci o copie de siguranță a certificatului de criptare.
Oameni buni, faceți operațiunea asta cu mare atenție. O să vă ceară și o parola, NU O UITAȚI! Slavați certificatele cu pricina într-o locație NECRIPTATĂ!
––
Eu, în marea mea deșteptăciune, am salvat certificatul într-o locație criptată și, când certificatul a expirat (că se întâmplă și asta după câțiva ani) am rămas cu buza umflată!
Adică ceva de genul am închis bine ușa camerei după care am aruncat cheia pe geam în cameră.
Scenariul cel mai întâlnit este ăsta: va criptați fișierele, le salvați prin diverse locuri, formatați calculatorul și când să accesați salvările, opa! Nu merge!

Cum am rezolvat:

  • Am pierdut 6 ore cititind pe net și rulând tot felu’ de programe cretine care nu făceau nimic
  • Mi-am adus aminte parola folosită la salvarea certificatului(de fapt lista de parole pe care le folosesc peste tot)
  • Am făcut rost de Advanced EFS Data Recovery Professional 4.2
  • Am creat dicționar de parole (cu cele de mai sus)
  • Am urmat pașii sugerați de EFS și am reușit să decriptez datele.
Nu e simplu și am avut bulan, practic am efectuat un atac pe baza de dicționar. Dacă nu mai știți parola și nu mai aveți certificatul este posibil ca recuperarea datelor să fie aproape imposibilă cu ce unelte avem la dipoziție noi, muritorii de rând.
Pay attention!
Un comentariu la “Criptarea lui Vista …

Comentariile nu sunt permise.