Teren personal pentru sport


Vreau teren de sport la țară, în curte.

Ca să mă apuc de treabă am zis cam așa:
– trebuie sa fie multifuncțional: să pot juca cel puțin 2-3 sporturi pe el fără să-mi bat capul
– sporturile sunt: baschet, badminton și tenis cu piciorul

Am ales astea pentru ca se pot practica pe același teren care are dimensiuni relativ mici. Evident ca baschet la un panou.

Ceva calcule pentru dimensiuni:
Dimensiunea unui teren de badminton este de 5,18 m x 13,4 m pentru meciuri de simplu cu fileul la 1,55 m.
Dimensiunea unui teren de baschet este de 15 m x 28 m cu linia de aruncări libere la 4,6 m de centrul coșului.
Terenul de tenis cu piciorul are cât vrem noi să aibă :). Conform unui regulament găsit de mine dimensiunile terenului de fotbal tenis trebuie să fie de 8,2 m x 12,8 m cu fileul la înălțimea de 1,1 m.
Am redus aproape proporțional și a ieșit un teren de 4 m x 6,5 m cu fileul la 0,6 m.

Ca să împac și capra și varza zic ca terenul să aibă: 7 m x 14 m.
Așa este loc de pus stâlpii pentru fileul de badminton și tenis cu piciorul și dacă pui coșul de baschet la mijlocul unei laturi lungi a terenului ai unde să te joci.
Tote calculele astea sunt făcute pentru a minimiza costurile cu suprafața terenului și de a asigura spațiu suficient de joc.

Uite așa trag concluzia că terenul meu de sport trebuie să aibă fix 98 mp.

Am făcut și o poză

Marcaje pentru teren sport multifuncțional

Încep și caut: un coș de baschet pentru popor, fără pretenții de competiție am găsit la http://www.artimex.ro/ro/dbaschet.htm la 343 EUR. Parca la aproximativ același preț am văzut și la Decatlon, mă interesez și pun prețuri exacte.

Acum am ajuns la ce este mai dificil: suprafața. După capul meu cea mai sigură este una sintetică de tipul tartan, Taraflex etc.

Astea se așează pe un strat de beton. Turnarea acestuia trebuie sa asigure drenaj (să fugă apa de pe el) fără să strice suprafața prin panta. Aici mai am de studiu.

Căutând suprafețe de sport am găsit unii care zic că verifică panta betonului cu nivela laser și nivela vibratoare, finisarea facându-se prin elicoptizare (habar nu am ce înseamnă asta dar sună profesionist) la 1-1,5 EUR/mp (http://www.terenuri-sportive.ro/construire-terenuri-sportive.php)

Ofertanți de suprafețe sintetice:
http://kineticsport.ro/multisport/protour-plus.html

http://www.sintetik.ro și
– numai gazon dar are și prețuri

http://www.voicugrup.ro/index.php

http://www.terenuri-sportive.ro și
http://www.pardoseli-betonate.ro
25 USD/mp ~ 18 EUR/mp

http://www.artimex.ro/ro/outdoor.htm
de la 14,5 EUR/mp

http://www.sportarena.ro/ro/prima-pagina
care sunt distribuitori pentru: http://www.sportcourt.com/products-sport_court-outdoor.php

Am mai găsit și pavele din tartan la 24 EUR/mp 50x50x2 cm ( rosu,verde) aici http://www.casesigradini.ro/oferte/f/41/Pavaje%20alei/9985/PARDOSELI-TARTAN-
Tot pavele vândute de chinezi cu 25-30 USD/mo FOB price (ce o fi și ăsta)
http://www.alibaba.com/showroom/floor-tile-basketball.html

Acestea fiind spuse cred că am acoperit nevoile minime de informații să facem calcule.

Am socotit tot pentru 100 mp să fie mai ușor.
Am socotit că se toarnă beton cu o grosime de 15 cm și se pun borduri ca să protejam suprafața.

Astfel avem nevoie de 15 mc de beton.
După rețetele de aici: http://www.rodev.ro/reteta-preparare-beton-la-betoniera-retete-de-preparare-mortar-de-zidarie-si-tencuiala.htm
Reiese că pentru un metru cub de beton am nevoie de aproximativ (rotunjite că nu fac fundație de casă):
200 kg ciment, 1000 kg pietriș (1600 kg/mc) și 1000 kg nisip (1300 kg/mc)
Borduri 42m
Lemn pentru cofraj

Fier – aici nu știu să calculez necesarul. Tot ce am aflat că se vinde en gros la 800 EUR tona. Trântesc din burtă 600 de lei.

Socoteli

Materie primă:
15 x 200kg = 3000 kg ciment =~ 1300 lei (17 lei sac de 40 kg)
15 x 1000 kg = 15.000 kg pietriș =~ am găsit 3 mc la 200 lei =~ 700 lei
15 x 1000 kg = 15.000 kg nisip =~ 700 lei
2 x 42 m = 84 borduri =~ 84 x 10 lei = 840 lei
Fier = 600 de lei
Lemn = 300 lei (din burtă)

Total materie primă: 4440 lei ohhhhhh!!!
Cred că este necesar să punem un 10% neprevăzute și ajungem la un mare 4900 lei.

Încerc să transpun în euro că după socotelile astea se pare că o să mai dureze până fac eu terenul.
Ciment – 300 EUR
Pietris, nisip – 325 EUR
Borduri – 200 EUR
Fier – 140 EUR
Lemn 70 EUR

Total materie primă: – 1035 EUR
Cred că este necesar să punem un 10% neprevăzute și ajungem la un mare 4900 lei. – 1140 EUR

Având în vedere că nu o sa trântesc terenul lângă magazinul de materiale mai adaug și transport.
Iar nu am idee de prețuri dar dacă socotești că pentru piatră și nisip sunt vreo 6-7 drumuri mai pui 600 de lei ~ 140 EUR

Buun, am luat materiale și le-am adus la locul stabilit și am cheltuit 1.280 EUR.

Dacă luam betonul la betonieră dădeam aproximativ 75 EUR/mc =~ 1.125 EUR (atenție fără bordură și fier).
Dacă punem și astea ajungem la un total de 1.535 EUR + 10% neprevăzute adică 1.690 EUR.

Mâna de lucru pentru punerea betonului și a bordurilor, ați văzut mai sus, este între 1 și 2 EUR/mp. Punem 2 EUR=> 200 EUR. Cred că este foarte important să aveți oameni care au sculele și știința să tragă o suprafață dreaptă și cu o pantă ușoară.
Habar nu am cum găsiți omenii ăștia.

Am un feeling că folosind mașina de la betonieră este mai ușor să nivelezi și rezolvi treaba într-o zi, așa că este o alternativă de care nu trebuie să uităm.
Dacă se face betonul „la mână”, o betonieră are 120l, adicătelea trebuie făcute 125 de betoniere pentru 15 mc! Nu mai zic de munții de nisip, pietre și saci depozitați prin curte, apă (2,4 tone!), curent electric.

Totaluri beton (100 mp):
Materiale și transport: 1280 EUR (1690 EUR – cu CIFA)
Mână de lucru: 200 EUR

Concluzie: punem betonul pentru 100 mp cu aproximativ 1.500 EUR (2.000 EUR)

– suprafața sintetică avem încă 1470 EUR sau 1764 EUR sau 2450 EUR (15 EUR/mp sau 18 EUR/mp sau 25 EUR/mp).

– coș de baschet 343 EUR

Fileu: 150 EUR (preț pentru unul pentru tenis de câmp, cu sistem de întindere).
Niște profile lungi de 1,6m-1,8m luate de la fiare vechi, găurite prin care trecem niște mari șuruburi cu cârlig, 10 m de cablu și uite stâlpi și sistem de întindere. Un fileu simplu costa în jur de 15 EUR.
Astfel, cu puțină imaginație, cred ca se pot face stâlpii, fileul și sistemul de întindere cu maxim 80 EUR, socotim 100 EUR.


Finalul apoteotic:
100 mp teren de sport format din beton acoperit cu suprafață sintetică cu coș de baschet și fileu reglabil costă între 3413 EUR și 4393 EUR.

Probleme ce pot apărea: finisarea betonului (pantă și rugozitate), depunerea de suprafață sintetică care să respecte schema noastră.

De moldovanu Publicat în Diverse