Vânzări și vânzători


Am găsit în CIO Insight un articol ce merită amintit: The Great Vendor Quiz de John Parkinson.
Există o grămadă de personaje care vor să vă vândă o grămadă de lucruri.
Omul ăsta zice, și bine zice, că nu îți poți permite să-i ignori pe toți și nu poți sta de vorba cu fiecare.
Ce-i de făcut?
El propune o serie de cinci întrebări care vor cerne o parte importantă din multitudinea de oferte. Deși întrebările vin din zona afacerilor, cu puțină imaginație se pot adapta și pentru alte situații.
Iată întrebările, în traducerea și interpretarea aproximativă a subsemnatului.
1. Ce știi despre compania mea?
2. Ce știi despre domeniul în care îmi desfășor activitatea?
Dacă nu știi nimic, cum crezi că este posibil să-mi vinzi ceva ce îmi poate fi de folos?!?
3. Afacerea mea are unele particularități, serviciile și produsele oferite se potrivesc specificului meu?
4. Ce se oferă deosebit față de restul furnizorilor? Ceea ce este deosebit, este necesar afacerii mele?
5. Dimensiunile afacerilor sunt comparabile?
Nu e bine să fii cel mai mare client și nici unul dintre cei 20.000 de alți clienți

Dacă un furnizor răspunde ”corect” la întrebările astea, nu înseamnă că va deveni și partener. Înseamnă doar că s-a calificat în runda următoare 🙂

