Mi-am tras Linux: Ubuntu 11


Pe desktopul de acasă mi-am pus Linux! Distribuția Ubuntu 11.10 mai exact. E un calculator mai vechi, Core 2 Duo, cu doar 2 GB RAM.

Windows 7 cu antivirus instalat mergea onorabil dar cu multiple blocaje.

Făcând socoteala activităților de pe calculator am ajuns la concluzia că nu am nevoie de Windows.

Ia să vedem ce fac:

– Internet: Yahoo, Gmail, Facebook și diverse jocuri online ale copiilor

nici o problemă dacă instalezi versiunea pe 32 de biți a lui Ubuntu

– documente: câteva Word-uri, Excel-uri și vizualizare de PowerPoint-uri

nimic deosebit, LibreOffice, care vine instalat automat cu distribuția, se descurcă mai mult decât onorabil

– conectare la distanță la alte calculatoare de tip Windows (Remote Desktop)

aici încă nu am rezolvat (nici nu am încercat încă) dar nu e grabă

– am găsit Vinagre, care vine instalat cu distribuția și în două minute am rezolvat și conectarea remote

Trag linie și uite că pentru ce folosesc eu calculatorul acasă NU am nevoie de Windows!

Cât am mai avut Windows-ul instalat, am salvat ce aveam de salvat de pe discul 1 pe discul 2. Am făcut download imaginii ISO de la ubuntu.com, am băgat-o în unitatea de CD și am dat drumul instalării.

Totul merge frumos. Găsește toate driver-ele, dacă aveți două discuri se instalează pe care vreți voi și știe să-și facă treaba fără să va bateți capul.

Treaba neobișnuită este după aia.

Dacă vreți să instalați un program nou trebuie să folosiți Ubuntu Software center. Seamănă cumva cu Apple sau Android market.

Zic că este neobișnuit pentru că pentru Java runtime (adică acea Java care vă trebuie pe calculator ca să meargă unele jocuri), de exemplu, trebuie să luați programul de la Ubuntu și nu de la Java.com

Cu un pic de bunăvoință nu sunt probleme, treaba cotoioasă este dacă nu îl găsiți acolo (Ubuntu Software Center).

Deocamdată nu am nevoie de nimic în plus: Libre Office rezolvă cu documentele, FireFox merge minunat și dorm liniștit pentru că nu mai folosesc programe fără licență 😀

Un comentariu la “Mi-am tras Linux: Ubuntu 11

Comentariile nu sunt permise.