Taxa pe date


Fiecare vânzător are mecanisme prin care încearcă să cuantifice nevoia cumpărătorului. Dacă reușește să o aprecieze corect, poate să ceară prețul ce cumpărătorul este dispus să-l plătească și nu prețul produsului.

În cazul celor care vând tehnologie lucrurile stau la fel.

De exemplu, un ERP are preț pe număr de utilizatori. Din punct de vedere tehnologic, 100 de utilizatori sau 300 de utilizatori NU contează. Numărul de utilizatori reprezintă numai măsura nevoii cumpărătorului. Modelul de cuantificare se repetă în cazul licențelor de baze de date, sistemelor de operare de tip server, uneltelor de virtualizare ș.a.m.d. dar folosind alte metrici cum ar fi procesoare, conexiuni, tranzacții, mașini etc.

Concluzia mea este că vânzarea și cumpărarea de tehnologie, are o componentă importantă legată de tehnici de vânzare 🙂

PS: Toate astea au pornit de aici Legally Avoid the Data Tax

Anunțuri